pen-dreck píše:
Co se týče pozemků pod pevnostmi tak ze stručnosti zmíním jen TO na MJ.
MJ-S 2 - objekt na dvou pozemcích - každý má svého majitele. Objekt je ve vlastnictví státu, ale na základě smlouvy je užívá Technické muzeum Brno.
MJ-S 3 - objekt je na uceleném pozemku ve vlastnictví státu, samotný objekt v majetku Technického muzea Brno
MJ-S 4 - objekt na uceleném pozemku 6- ti vlastníků, samotný objekt ve vlastnictví jednoho majitele, v nájmu klubu.
MJ-S 15 - objekt i pozemek ve vlastnictví obce Dyjákovice, v nájmu klubu.
MJ-S 16 - objekt i pozemek ve vlastnictví soukromé společnosti
MJ-S 29 - objekt i pozemek ve vlastnictví obce Mikulov, v nájmu klubu, který zde připravuje expozici zbraní.
Jestli oním excesem má býti jen vlastnictví pozemku pod pevností v soukromých rukou tak to není problém jen jihu Moravy a jsou to příliš silná slova.
Já jsem to také tak napsal, že se to týká asi většiny objektů.
Můžeme klidně změnit pojmosloví. Je-li něco v rozporu s obecně platnými předpisy,
je to nepředpisové a toto konkrétně nezákonné!
Je mi velmi líto, že si o tom někdo myslí něco jiného, ale je to tak. A také není podstatné, kdy (třeba už v roce 1947) nezákonný stav nastal!
A že se nějakým způsobem na věci podílelo MNO a později MO - žádná změna!
Podíl KÚ - mizivý. Tento úřad spravuje a zaznamenává evidenční stav, a to vždy na základě předložených listin.
Takže když někdo vrátil obcím majetek, tak jim nevracel zast. plochu objekty opevnění, nýbrž pole, louky max. ost.plochy- nezákonné!
Pokud se odehrálo u fyzických osob-obdobně -nezákonné!
Námitka vydržení k těmto smlouvám - chabá snaha zakrýt nezákonnost. Při nákupu, dědění, restituci a všem dalším - pokud tam nebyla zast.plocha bunkrem - mimo zákon(vojenský bunkr nelze v dobré víře vydržet jako třeba seník nebo mrtvý inventář).
Vážení, je mi velmi líto, ale touto problematikou se bavím už 10 let a stihl jsem si "prozkoumat" všechny zúčastněné strany.
Proč je to možné a trvá to doposud?
Teď si dovolím malou impertinenci, ale ve vztahu k prac. VUSS to nemyslím vůbec zle. Protože konstatuji, že u MO platí metodický pokyn
bývalého ministra Künhla více než zákon!
Chcete-li se zeptat, zda se na stávajícím stavu něco změní, klidně Vám řeknu, že nikoliv.
Jedno však vím jistě - kupní smlouvu učelově odděleného pozemku s bunkrem, který není v evidenci KÚ, na níž si někdo kupuje třeba pole,
právně zpochybní i advokátní koncipient.
A ještě jednu věc! KÚ postupuje při zápisech asi diskutabilně, když MO zapíše dnes objekty postavené legálně na státní půdě před více než
70 lety!
Jinak k vydržení ještě jednu poznámku. Jediný, kdo by z "pohodlnosti" vydržení mohl uplatnit bylo MNO a dnes MO!
Pozemky německých vlastníků na něž byl uplatněn dekret č.5, se staly státním majetkem již v roce 45 a stát jich mohl pozbýt pouze podle zákona. A to i ten socialistický!
A protože není ani jedna věc stejná, je u každého případu možná odchylka. Pokud však jsou k dispozici původní pozemkové knihy, věci z Ivalidovny a další specifické doklady dle případu, je možno kterýkoliv objekt "popsat".
A protože každý případ řeší v našem státě soudy, tak klidně spí ten, kdo má vše s vědomím legálnosti získané!
I když, ani ten ne!
